Notícies de Calella

Prèvia

D’entrada, amb aquest escrit es pretén posar les bases per a una tasca que aposti per un model turístic sostenible i que redistribueixi la riquesa que genera. També, fer una reflexió mitjançant una sèrie de dades sobre com aquest model d’explotació turística absolutament desajustat afecta materialment la població calellenca per, consegüentment, fer contrapès a certs discursos triomfalistes difosos intencionadament al seu entorn.

CONSULTAR A LA CIUTADANIA, ESPORT DE RISC?

Manifest de la CUP de Calella en motiu de la Diada del 8 de març.

Arriba un altre 8 de març i, per tant, arriba un altre dia en que sortim al carrer i fem visible encara més la lluita feminista. El Dia de la Dona Treballadora continua essent a dia d’avui una jornada de reivindicació més que necessària, i és per això que les dones de múltiples identitats i condicions ens unim per exigir els drets que ens manquen per la nostra condició de ser dones.

L’engany dels 40 anys de transició han relegat a la majoria de la població a tenir un paper de segona en l’activitat política d’aquest país. La delegació del vot cap a uns partits encotillats a unes estructures empresarials i de poder -cada cop més allunyades de les demandes populars- i l’ús de les institucions per desprestigiar i desposseir el sector públic i passar-ho a capital privat ha estat una constant.

Ens solidaritzem amb totes les víctimes de la violència policial soferta pel poble català en el referèndum de l’10.

Ens solidaritzem amb el poble valencià que volia sortir al carrer a celebrar la seva Diada l'9O.

Ens solidaritzem amb les víctimes de les càrregues policials que ha sofert el poble de Múrcia per protestar contra la construcció del mur que vol dividir la ciutat.

Ahir vam celebrar l’acte de campanya pel SÍ al referèndum d’autodeterminació del proper 1 d’octubre, amb la participació d’en Jan Catà i Ten, regidor de la CUP Calella, en Ramon Font, portaveu del sindicat d’ensenyament USTEC-STEs IAC i d’en Lluc Salellas i Vilar, regidor de la CUP-Crida per Girona.

Volem agrair, primer de tot, l’assistència de totes les persones que van ser-hi presents.

Participació ciutadana

1.-La capacitat i mecanismes que té la població perquè pugui accedir a les decisions del govern de forma independent i sense necessitat de formar part de cap administració pública o partit polític.

2.-Mots d’ús quotidià dels grans partits polítics, usats a bombo i plateret i només de boca, sabedors que les paraules buides se les acaba emportant el vent.

Comença l’any i s’obren  nous reptes i esperances, i  la ciutat de Calella, es lleva amb un nou local social autogestionat  amb ganes d’omplir el poble de vida. Bons projectes col·lectius segons el seu comunicat.  Feminisme,  dansa, lectura, tallers, xerrades i un munt d’activitats  es volen portar a terme de forma crítica i defugint dels gurus mediàtics. Una espurna de llum enmig  d’un relat polític depredador que tot ho impregna.

S’acaba la temporada d’estiu i restem tots a l’espera del  balanç oficial que difondran els diferents mitjans  sobre l’ocupació turística i la conseqüent oferta de treball generada, però en molts pocs casos escoltarem estudis que tractin sobre la qualitat d’aquesta oferta i menys encara de la seva reversibilitat vers al petit comerç local o als treballadors assalariats.

Pàgines