Fem la GESTVIA de totes

Exercici de democràcia directa

L’empresa Gestvia és propietat municipal i, consegüentment, ha de ser propietat no només formal sinó efectiva dels calellencs. Any rere any, l’empresa ha generat beneficis –des del 2013 fins el dia d’avui per un valor total de 746.212,66 euros– i aquests diners s’han traspassats als comptes de Gestvia, dins l’apartat reserves, per decisió de l’equip municipal i amb la finalitat de destinar-los a la construcció d’un edifici per a l’empresa.

Els beneficis es determinen després de totes les despeses i amortitzacions necessàries pel bon funcionament de l’empresa i per mantenir el volum de negoci. Per això, a la CUP considerem que seria molt més democràtic i legítim que la mateixa població, veritable propietària de l’empresa, decidís sobre la destinació d’aquest beneficis generats.

Per tant, proposem que tots els beneficis vagin a l’apartat dels pressupostos participatius de manera que sigui la mateixa població qui, directament i en un exercici de democràcia directa, decideixi la destinació d’aquests beneficis a les diverses partides de l’Ajuntament.

Proposem concretar-ho en un 75% a redistribució social i un 25% a inversions i requerim que l’equip de govern dugui a terme els tràmits necessaris perquè aquesta proposta es faci efectiva dins els pressupostos del 2019.

La població és la veritable propietària i com a tal ha de decidir com i a on es destinen els beneficis