8 de març per la lluita feminista!

Visibilitzem la lluita feminista, ens aturem per dir PROU!

Manifest de la CUP de Calella en motiu de la Diada del 8 de març.

Arriba un altre 8 de març i, per tant, arriba un altre dia en que sortim al carrer i fem visible encara més la lluita feminista. El Dia de la Dona Treballadora continua essent a dia d’avui una jornada de reivindicació més que necessària, i és per això que les dones de múltiples identitats i condicions ens unim per exigir els drets que ens manquen per la nostra condició de ser dones.

Aquest 2018, el Dia de la Dona Treballadora, però, es planteja amb un objectiu concret, diferent: fer visible el que la dona realitza dins i fora de l’àmbit laboral durant tot un dia. És per aquest motiu que s’ha convocat arreu una vaga feminista, on les dones ens aturem per dir PROU. Així que aquest 8 de març deixem de treballar als nostres llocs de treball i també deixem de fer les tasques de la llar i de cures que se’ns imposen pels rols de gènere d’aquesta societat patriarcal.

Avui de nou ens trobem per expressar que no consentirem més discriminacions pel fet de ser dones. I diem no a l’etiqueta de dèbils i dominades, a les diferències salarials, al menyspreu i a que se’ns tracti amb condescendència.

Les nostres mares i àvies han estat fent, durant molts anys, eternes jornades laborals en fabriques tèxtils o al camp, jornades que no s’acabaven quan abandonaven el seu lloc de treball, ja que en arribar a les seves llars tenien assignades, pels rols de gènere integrats a la nostra societat, les tasques relacionades amb la cura de la família i alhora també relacionades amb el funcionament de la llar. I avui, les filles d’aquestes dones continuem cobrint les mancances del sistema capitalista i de l’Estat del Benestar, continuem fent, de forma no remunerada, unes tasques menystingudes i continuem invisibilitzades per la societat.

No pararem fins que la situació es reverteixi!

Les dones de múltiples identitats i condicions ens unim per exigir els drets que ens manquen pel fet de ser dones, per revertir els rols de gènere d’aquesta societat patriarcal.