'NO' A LA INSTRUMENTALITZACIÓ POLÍTICA DE LA CULTURA POPULAR

La CUP de Calella felicita a la colla de Geganters/Grallers de Calella per la bona organització i gran tasca feta a la Ciutat Gegantera d’enguany i entén la preocupació, transmesa per la pròpia colla, que factors externs hagin pogut tenir una certa incidència no esperada.

D’altra banda, estem en un context de desmentellament del sector públic, amb una intencionalitat molt clara i definida perpetrada pel govern de CIU. Aquest fet  de fragmentació social, genera un ampli rebuig a molts segments de la nostra societat, i la mobilització i la protesta s’han convertit en una eina de vital importància per la defensa dels nostres drets individuals i col·lectius.

És en aquest sentit, que bona part de la comunitat educativa catalana, amb molta influència a l’Alt Maresme, ha efectuat diferents actes últimament. Tancades a les escoles, multitudinàries manifestacions de protesta, vagues, xerrades, recollides de firmes... sempre amb cas omís per part del departament i de la consellera com a màxima responsable. I és amb aquesta situació de conflicte que la consellera d’educació, Irene Rigau –màxima responsable d’aquest conflicte-, ha participat en els actes de la Ciutat Gegantera.

La CUP de Calella comparteix la indignació mostrada en defensa de l’ensenyament públic i lamenta la demagògia mostrada durant l’acte de la pròpia consellera i de l’alcaldessa Monserrat Candini. No es pot dir que “diferents membres de la comunitat educativa vulguin rebentar la Ciutat Gegantera” quan el que es fan els manifestants és mostrar el rebuig, de forma pacífica, a una representant política. No es pot vulgaritzar ni desqualificar la protesta ni la crítica, és un dret fonamental. És inadmisible que es posi al centre del discurs de l’acte una protesta que hauria durat minuts, i més amb la gran dosis de populisme extrem emprat.

Per acabar, cal emfatitzar que cap acte de protesta pot deslluir la impecable demostració de cultura popular mostrada aquest cap de setmana pels carrers de Calella, i per altra banda, és obvi que la mobilització i la protesta són fonamentals per garantir la pervivència dels nostres drets col·lectius, imprescindibles i base de cohesió social.

Cup Calella.