La CUP Calella participa a una roda de premsa conjunta de denúncia.

La tarda del 29 d´Agost, a l'Ajuntament Vell de Calella, s'hi ha celebrat una roda de premsa conjunta amb tots els partits i organitzacions polítiques de Calella (amb excepció del PP, que s'ha autoexclós).

Aquesta roda de premsa, tal com apareix als acords que hem assolit, serveix per mostrar que: Els partits polítics i entitats de la societat civil -CiU, PSC, ERC, CUP, SI, Reagrupament, Democràcia Catalana, Entesa per Calella, Òmnium Cultural Montnegre, ANC-, des de la voluntat d'entesa de la societat civil calellenca de la qual ens sentim representants, ens hem reunit per donar una resposta unitària a la greu situació actual derivada dels atacs a la llengua pròpia dels Països Catalans, del dèficit fiscal de l'Estat Espanyol amb Catalunya, i de la negació del legítim dret a decir.

Entre tots hem arribat a uns punts bàsics d'acord però, a la roda de premsa, cada organització ha tingut la oportunitat d'esmentar i deixar clar el seu full de ruta per assolir els seus objectius. L'importància d'aquest acte, que tindrà continuitat en la feina local, és la de mostrar la voluntat d'entesa i de ganes de treballar per assolir objectius bàsics.

El manifest de la CUP Calella en aquesta roda de premsa fou el següent:

'Defensa de la llengua, control total de la nostra economia, dret a decidir. En una conjuntura emmarcada dins la normalitat nacional no faria falta ni parlar-ne. Des de la CUP creiem -i lluitem- perquè aquesta situació de normalitat sigui l'alliberament nacional i social dels Països Catalans. Qualsevol altre camí, on intervingui un pacte amb l'estat, és una via autonomista que no ens farà avançar cap al nostre objectiu final. Volem la independència nacional però no l'entenem sense la lluita social, per la justícia social, una lluita que avui en dia és més necessària que mai. Un avui -i un demà- on les desigualtats creixen exponencialment, on el ric és més ric i el poble cada cop s'empobreix més.'

Els punts d'acord que hem assolit totes les organitzacions són els següents:

Primer. Refermem que la llengua catalana té un àmbit lingüístic que arriba de Salses a Guardamar i de Fraga a Maó (Països Catalans) i que cada una de les variants dialectals que es parlen al territori són elements que enriqueixen i conformen una única unitat lingüística, el català, llengua que es normativitza sota el paraigües de l´Institut d'Estudis Catalans. Alhora, denunciem els atacs:

- A la unitat de la llengua

- Al model d'immersió lingüística de Catalunya com a element de cohesió social

- A l'ús del Català com a llengua pròpia i oficial ens els estaments públics (derogació de la llengua catalana com a requisit per accedir a la funció pública a les Illes Balears, sentència contra el Reglament d'ús de la llengua catalana de l'Ajuntament de Barcelona, etcètera).

- A l'ús de noms geogràfics propis en llengua catalana arreu dels Països Catalans.

Segon. Denunciem que Catalunya està patint un dèficit fiscal continuat i sense precedents a Europa que, alhora, es transforma en dèficit social i que fa que Catalunya no disposi dels propis recursos per donar el servei necessari a la seva ciutadania. Amb la crisi aquest dèficit fiscal injust s'ha tornat insostenible, fent trontollar el model social català.

Tercer. Reclamem l'exercici del dret a decidir, recollit a la carta fundacional de les Nacions Unides, com a dret democràtic dels pobles i nacions a decidir el seu futur en llibertat.